gfx*ATA HomeHomeCalendarLoginRegistergfx
gfxgfx

APNEA AMSTERDAM
Random Gallery
Welcome, Guest. Please login or register.
22, ,November, 2008, 07:05:52

Login with username, password and session length
Last forum posts
[ 20, ,November, 2008, 00:55:53]

[ 17, ,November, 2008, 23:38:18]

[ 07, ,November, 2008, 15:44:04]
Links

gfx gfx
gfxgfx
      « previous next »
Pages: 1 2 3 4 » Go Down Print
Author Topic: AAAC freedive wedstrijd 29 april 2007  (Read 6941 times)
glenn
Administrator
Tyranosaurus Rex

View Profile WWW
« on: 20, ,February, 2007, 12:46:54 »

AAAC pool freedive wedstrijd zon 29 april 2007 

Zo 29 april aanstaande organiseerd Apnea Academy Amsterdam Club zijn eerste pool freedive wedstrijd.
Je kunt  strijden in de disciplines Statisch en Dynamisch (met of zonder vinnen) en voor de winnaar bij de mannen en de vrouwen zullen we een leuke prijs verzinnen.
Deze wedstrijd is bedoeld voor alle freedivers ongeacht bond, vereniging of ervaring en dus zeer laagdrempelig.
Wij zorgen echter wel voor officiele AIDA ranking status zodat je, wil je bv een Nederlands record aan flarden zwemmen of liggen, je dat ook gerust kunt doen. Maar ook als je net 1 minuut je adem kunt inhouden is het meedoen aan een wedstrijd een leuke leerzame en apparte ervaring.
Dus ben je net begonnen met freediven of ben je al een oude rot in het vak, doe gezellig mee en maak meteen kennis met andere freedivers in Nederland. Ongetwijfeld zijn er inmiddels vele bijgekomen die je nog niet kent.
Wil je niet zelf meedoen maar wel meehelpen als bv safety , laat het ons ook even weten. Je bent meer dan welkom.

De wedstrijd vind plaats in ons vaste trainings en opleidings bad in Beverwijk

Kuikensweg 84
1945 EP Beverwijk

Lengte           50 meter (aan het eind een put van 3,5 meter diep)
Breedte          6 banen 
Temp             28 graden (perfect voor statisch)

Detail planning
Registration   12:00
Judges / safety breefing   12:30
Competitors breefing12:45
Start first warmup static   13:00
First official top Static13:45
Break14:45
First official top Dynamic   15:15
Winner announcement / prices16:30
End   16:45

Publiek is welkom , dus neem je familie mee en laat ze zien welke gekke sport je bent begonnen  crazy2
Er is ook een bar waar kleine hapjes en drankjes kunnen worden aangeschaft.

Kosten deelname
- AAAC leden bronze, silver and current students : 10 euro
- AAAC leden gold             : gratis
- niet leden                      : 20 euro

Voorwaarden
Je dient in het bezit te zijn van een geldige duikmedische keuring niet ouder dan 1 jaar.  doctor

Inschrijving
Via mail aan " wedstrijd @ apnea-amsterdam.com ". Vermeld daarin duidelijk de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- leeftijd
- geslacht
- opgave tijd statisch
- persoonlijke beste tijd statisch
- opgave afstand dynamisch (met of zonder vinnen)
- persoonlijk beste afstand dynamisch

Je inschrijving is pas geldig na ontvangst van betaling op de volgende rekening ovv je naam en "wedstrijd AAAC":
Apnea Academy Amsterdam
4216583 Postbank NV

Voor de mensen die nog nooit een wedstrijd hebben gedaan :
Je moet dus van te voren opgeven welke tijd statisch en welke afstand dynamisch je minimaal denkt te halen. Als je minder dan de opgegeven waarden presteerd, krijg je dus strafpunten  knuppel2. Het is ook bepalend voor je startvolgorde (van laag naar hoog) en een belangrijk gegeven voor de safety duikers. Uiteraard krijg je bij een blackout 0 punten  , dus die willen we dan ook niet zien. Geef dus realistische waarden op.
Bekijk ook deze post eens voor handige tips over freedive wedstrijden :
http://www.apnea-amsterdam.com/forum/index.php/topic,31.0.html

De regels die worden gehanteerd zijn de officiele AIDA international regelementen welke je hier kunt vinden :
http://www.hotweb.se/aspportal1/scripts/v11.2-eng.pdf

Voor vragen kun je ons via bovenstaand mail adress ook uiteraard benaderen.

Heel graag tot ziens 

Huidige Deelnemers lijst en betaal status (inschrijving gesloten):

Nr   Naam   Geslacht   Status   AP Stat (min)  AP Dyn (m) 
01   Eric van Riet Paap          M      OK    4:30     78   
02   Roger Keizer                  M      OK    4:15     75   
03   Sanne Buurma               M      OK    4:30     75   
04   Saskia Jillings                 V      OK    2:30     50   
05   Ton Boomsma                M      OK    3:30    50   
06   Mick Dordrechter            M      OK    3:00    50   
07   Pauline op den Kelder    V      OK    1:00    20   
08   Mark Keijzers                  M      -      2:00    49   
09   Rik Rosken                      M      OK    4:30    50   
10   Wojciech Burakiewicz     M      OK    3:30   60   
11   Daan Verhoeven             M      OK    4:00    40   
12   Nanja van den Broek      V       OK      3:30    76   
13   Arjan van der Hout         M      -        3:00   50   

* static.jpg (118.41 KB, 931x433 - viewed 162 times.)

* dynamic.jpg (107.67 KB, 882x388 - viewed 150 times.)
« Last Edit: 28, ,April, 2007, 09:30:05 by glenn » Logged
glenn
Administrator
Tyranosaurus Rex

View Profile WWW
« Reply #1 on: 05, ,March, 2007, 17:19:03 »

p.s. Inschrijving deadline is zondag 22 april 2007. Wacht niet te lang want we hanteren een maximum aantal deelnemers. First come first serve.....
mick
AAstudents
Hammerhead Shark

View Profile WWW
« Reply #2 on: 26, ,March, 2007, 20:33:42 »

Een paar vraagjes...

- Naam
- Adres
- leeftijd
- geslacht
- opgave tijd statisch
 > Welke tijd moet je opgeven?
>> De exacte tijd voor je statisch
 >> De tijd die je hoopt te behalen
 >> De tijd die je in iedergeval gaat halen

>>> bijv. m'n beste tijd is 2.15min. maar ik wil 2.30 min halen,
als het nou prima gaat gedurende de statisch, mag ik dan doorgaan tot bijv. 2.45min Huh?

- persoonlijke beste tijd statisch
- opgave afstand dynamisch (met of zonder vinnen)
> hoeveel afstanden mag je zwemmen Huh?
 >> alleen met/of zonder vinnen of allebei Huh?

> Welke afstand moet je opgeven Huh?
>> De exacte afstand die je wilt zwemmen
>> De afstand die je hoopt te kunnen zwemmen
(en mag je hier voorbij Huh?)

- persoonlijk beste afstand dynamisch

Groet,

Mick
« Last Edit: 26, ,March, 2007, 20:36:43 by mick » Logged
Peter
ATA
Tyranosaurus Rex

View Profile
« Reply #3 on: 26, ,March, 2007, 21:26:18 »

Cool dat rood met geel.... letters zijn bijna 3D 

Welke tijd moet je opgeven?

Geef een tijd op die je in iedergeval gaat halen. Dat is goed voor je zelfvertrouwen en rust in het water. Indien je over je eigen opgegeven tijd heen gaat geeft dit geen problemen... behalve als je over de 6.45 heen gaat want dan heb je met Glenn een probleem  chair.  Geef je meer op dan dat je haalt krijg je strafpunten.

hoeveel afstanden mag je zwemmen

Dynamisch met of zonder vinnen hetzelfde als static. Ga niet meer opgeven dan dat je zeker kunt zwemmen. Gaat het goed, zwem je door, indien niet,  heb je in ieder geval je opgegeven afstand behaald.

alleen met/of zonder vinnen of allebei

Bedenk vooraf of je met of zonder wilt gaan.

Tenslotte..... Indien je tijdens de duik het gevoel hebt dat niet alles "klopt" / controle over je zelf dreigt te verliezen... Breek dan je duik af ongeacht opgegeven tijd of afstand. Het gaat om de ervaring van zo'n wedstrijd en niet om helemaal kapot te gaan voor een bepaalde tijd / afstand. Wees bij je eerste wedstrijd conservatief in het opgeven van tijd en afstand. Spanning speelt een grote rol bij een wedstrijd. Publiek..... Vooraf bepaalde duiktijd....... enz enz.

succes Peter
« Last Edit: 26, ,March, 2007, 21:34:26 by Peter » Logged

Sampai jumpa lagi.....
><((((º>•.¸.•´¯`•.¸ ><((((º>
((((º> .¸.•´¯`•.¸><((((º>
`•.><((((º>•.¸.•´¯`•.¸ ><((((º>
Suus
pims verjaardag
Tiger Shark

View Profile
« Reply #4 on: 26, ,March, 2007, 21:29:38 »

Hoi Mick,

Goeie vragen.......daarvoor kun je trouwens een cursus volgen (ter voorbereiding op een wedstrijd) maar dat is nu wat kort dag wellicht.

Wat betreft statisch: de tijd die je opgeeft kan een strategsiche keuze zijn (dat leg ik zo even uit) maar moet vooral een tijd zijn die je denkt te gaan halen.
* Nadeel van een TE KORTE tijd opgeeft is kan zijn (als je daar last van hebt en uit je concentratie raakt) dat je door een safetyduiker erg veel checks krijgt (die starten 1 minuut voor je opgegeven tijd). Dus wanneer je 1:30 opgeeft maar in werkelijkheid iets over de 4:00 doet krijg je ongeveer 13 "klopjes" van een safety. Dit kun je dan alleen voorkomen door een eigen coach mee het water in te nemen, die de checks mag doen wanneer jij wilt.
* Nadeel van een te ambitieuze tijd opgeven is dat wanneer je dat niet haalt je strafpunten krijgt.
* Nu komt de (mogelijke) strategische keuze: veel wedstrijden hanteren de methode dat de persoon met de laagst aangekonigde tijd start en die met de hoogstw tijd als laatste. Dat kan voor je voorbereiding van belang zijn.
* Houdt ook rekening met het feit dat je mogelijk nerveus bent in een wedstrijd en misschien niet zo presteert als in een training.

Bij dynamisch maak je de keuze voor 1 discipline. Wat betreft je aankondiging geldt een beetje hetzelfde als bij statisch, met uitzondering van het nadeel dat je hebt als je te weinig meters opgeeft omdat er geen checks zijn natuurlijk.

Als ik zelf meedoe met een wedstrijd die eerst statisch en dan dynamisch als programma heeft dan geef ik zelf een realistische tijd op voor statisch (dat betekent meestal dat ik in het midden van het programma ingedeeld ben) en ik geef bijvoorbeeld 10 meter dynamisch op zodat ik daar vroeg aan de beurt ben en ik niet zo lang hoef te wachten tussen de 2 disciplines. Voor mij is dat van belang omdat statisch een belangrijke opwarmer voor mij is voor dynamisch. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.....

Voor meer informatie over dit soort zaken en vooral over de regels verwijs ik je naar de regels van AIDA International (AIDA Competitions Regulations) versie 11.2 op www.aida-international.org 

Groeten, Susan

Groeten, Suus
glenn
Administrator
Tyranosaurus Rex

View Profile WWW
« Reply #5 on: 26, ,March, 2007, 23:22:38 »

Suus , ter info, Mick is een van onze ex leerlingen en heeft dus al een cursus gevolgd, maar wij doen niets met wedstrijden in de cursus. Het organiseren van een wedstrijd is dus onze manier om leerlingen kennis te laten maken met de wedstrijd tak.
Vandaar zijn terechte vragen. Goed antwoord van jouw overigens ;-)

Dat is juist het leuke van deze wedstrijd dat je dus met allerlei factoren te maken krijgt die je met recreatief freediving dus nooit te zien krijgt. Alleen door het meedoen aan een wedstrijd kun je hier iets van leren.
Die extra spanning maakt het net even wat moeilijker om die statische tijd te halen die je normaal zo makkelijk neerzet etc etc.
Aan de andere kant hebben sommige mensen juist dat extra beetje push nodig om te ontpoppen. Je weet dus nooit van te voiren hoe zoiets uitpakt.
Ik was een nervous wreck op mijn eerste wedstrijd terwijl Patricia op haar eerste wedstrijd bijna 150% presteerde van wat ze normaal doet.
glenn
Administrator
Tyranosaurus Rex

View Profile WWW
« Reply #6 on: 26, ,March, 2007, 23:23:37 »

Correctie , Patricia was in training nooit voorbij de 2 minuten statisch geweest en deed op haar eerste wedstrijd 4 minuten 
Suus
pims verjaardag
Tiger Shark

View Profile
« Reply #7 on: 27, ,March, 2007, 08:00:47 »

Oh dat schreef ik weer lekker tactisch zie ik  bangin ik wist dat Mick al een cursus heeft gevolgd, ik bedoelde dat je een cursus kunt volgen (meer een specialty) die je voorbereid op een wedstrijd. Wij besteden ook geen aandacht aan wedstrijden in een eerste cursus........

Ik ben echt een kei geweest in beginnersfouten maken in wedstrijden, maar daar heb ik wel het meeste van geleerd. Ben echt megajaloers op mensen die in een wedstrijd meer doen dan in training   tickedoff als iemand daar trucs voor heeft: GRAAG!!

Groetjes, Susan

Groeten, Suus
mick
AAstudents
Hammerhead Shark

View Profile WWW
« Reply #8 on: 27, ,March, 2007, 18:51:13 »

Hey suus,

Ik begreep dat je een speciale cursus voor wedstrijden bedoelde hoor!!! ;)

Bedankt voor de info!!!

Heb nu vast een voorsprong op alle andere AAA-leden!!!

Zal Glenn z'n 6:45 proberen te overtreffen  icon_evil

Of moet je ook nog levend boven komen??? ;)

Groet,

Mick
glenn
Administrator
Tyranosaurus Rex

View Profile WWW
« Reply #9 on: 27, ,March, 2007, 21:54:31 »

Is niet verplicht. Speciaal voor jouw zullen we de regels aanpassen dat je ook dood mag bovenkomen    chair  1494
gfx
Pages: 1 2 3 4 » Go Up Print 
gfx
Jump to:  
gfx